הם נדבקים לבני האדם או לבעלי חיים, מוצצים את הדם, עוקצים, מציקים, ועלולים להיות מאוד מזיקים ולהעביר מחלות. אם נתקלתם בפרעושים בסביבה, הזמינו מיד הדברת פרעושים מקצועית ומקיפה שתעזור לכם להיפטר מהבעיה.

הדברת פשפשים

הקץ לפרעושים – מה עושים?

הפרעושים הם מכה של ממש. קטנים, שחורים, נצמדים אלינו, האנשים, או לבעלי חיים, ונהנים למצוץ את הדם.

בעולם יש אלפי מיני פרעושים, בישראל יש "רק" 40, הם מתרבים בקצב מסחרר, וכשהם בסביבה קשה מהם להיפטר. אבל - זה אפשרי! אנו בחברת אלעד הדברה וגינון מציעים טיפול מקיף הכולל הדברה מקצועית, טבעית וידידותית לסביבה, שתנקה לכם את הסביבה מהפרעושים המציקים.

אלופי העולם בקפיצה לגובה ולרוחק

הפרעוש הוא חרק קטן ושחור בעל 6 רגליים, שקיים בעולם עשרות מיליוני שנים. גודלו 1-5 מ"מ, ובמהלך מחזור חייו הוא בוקע מביצה, הופך לזחל, לגולם, ולבסוף לפרעוש בוגר.

הפרעוש הבוגר נחשב לטפיל הניזון מדם. במרבית המקרים הוא תופס "טרמפ" על גבי יונק – בני אדם, חיות מחמד, חולדות ועוד.

לפרעוש רגליים אחוריות חזקות וארוכות המאפשרות לו לנתר לגבהים – 18 ס"מ מעל הרצפה וכ-30 ס"מ לצדדים. הניתור מאפשר לו להגיע בקלות ומהירות אל הפונדקאי אליו הוא נטפל, וליהנות מדמו.

בנוסף, גופו של הפרעוש חלק ומותאם בצורתו לשהייה ולנדידה ללא בעיה בין שערות וסיבי בדים.

עקיצה תמימה שעלולה לגרום לבעיות

בגלל שהפרעושים מוצצים דם, הם מהווים בעיה. מהטרדה של תחושת עקיצה ועד להעברת מחלות ליונק/לאדם עליו הם "יושבים". בזמן שהוא מוצץ דם, הפרעוש מחדיר רוק לפצע שנוצר מהעקיצה.

לעיתים זה נגמר בסימן אדום ומגרד, אך קיימת סכנה לאלרגיה ולתופעות כמו פריחה ואסתמה המצריכות טיפול רפואי.

למרבה הצער, הפרעושים גם יכולים להעביר מחלות כגון: דבר, טיפוס הבהרות, טטנוס וגם טפילים. במקרה של מחלת הדבר, הפרעוש מהווה חוליה מרכזית בהעברת החיידק.

כשהוא מוצץ ממכרסם דם נגוע בחיידק הדבר, נוצרת אצלו תחושת רעב תמידית, שגורמת לו לנתר מיונק ליונק ללא הרף, עד כדי מגפה.

מה נעשה כדי שהמציקים האלה "ינתרו" מאיתנו הרחק הרחק?

הפרעושים אוהבים להסתתר בין שערות שטיחים, מזרונים ורהיטים מרופדים. לכן יש לשאוב אבק, ואת תכולת השואב לאטום ולהרחיק מיד מהבית.
יש לערוך מעקב אחר חיות המחמד שלנו, לוודא שאינן נושאות פרעושים, לדאוג לרחוץ אותן עם תכשירים המיועדים להרחקת פרעושים, ולציידן בקולרים דוחי פרעושים.
יש לכבס בהרתחה בגדים, מצעים, מגבות ובדים שנחשפו לפרעושים.
חשוב לשמור על היגיינה ביתית וניקיון, כגון שטיפת רצפות.

לעקור את הפרעוש מן השורש

הדברת פרעושים דורשת טיפול יסודי ומקיף מן השורש. לכן, חשוב לדאוג להדברה מקצועית להיפטר מהצרה הצרורה הזאת. חברת אלעד הדברה וגינון מציעה פתרונות להדברה מקצועית של פרעושים עם חומרים אורגניים וידידותיים לסביבה.

ההדברה כוללת טיפול מקיף ומשולב: הדברת הפרעושים בבית, הדברת פרעושים על גבי הפונדקאים, וטיפול שוטף על מנת למנוע הישנות הבעיה. הכול נלקח בחשבון במציאת הפתרון לבעיה, כולל חיות הרחוב הנמצאות בסביבה, וחולדות.

ההדברה בבית כוללת ריסוס בלחץ המגיע לכל פינה אליה מגיעים בקלות הפרעושים הקטנים: רצפה, שטיחים, ריפודים ועוד.

ההדברה המקצועית נעשית עם שימוש בחומרי הדברה מאושרים, בהתאם להוראות המשרד להגנת הסביבה. התכשירים מכילים מווסתי גידול – מרכיבים היעילים גם להדברת ביצים וזחלים, ובכך מונעים השלמת גלגול החיים של הפרעוש.

לעיתים קיים צורך בטיפולים חוזרים, ואז נעשה שימוש בחומרים שונים לסירוגין, למנוע עמידות שתפחית מהיעילות. ההדברה כוללת גם טיפול בחיות המחמד שעל גביהן פרעושים, ולכן חומרי הדברה הם בעלי רעילות נמוכה ליונקים.

בתום הדברה יעילה ומוצלחת שנעשתה על ידי הצוות המקצועי, הקפידו לשמור על הניקיון וליישם את הטיפים לסביבה נקייה מפרעושים. בהצלחה !