נמלי האש האדומות הן קטנות ונראות תמימות, אך מזיקות ולא נעימות לבני האדם ולצמחיה. אפילו תוכנית מדינית לסילוקן לא הצליחה. נתקלתם בהן? הזמינו בהקדם הדברה מקצועית שתסלק את נמלי האש

נמלת האש

מכבים את ה"אש" – הדברת נמלת האש

מבין סוגי הנמלים הרבות שנמצאות בישראל, נמלת האש היא מהנמלים שפחות נעים להיתקל בהן. נמלת האש נחשבת לפולש והיא מופיעה ברשימת הפולשים הבעייתיים בעולם של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע.

מדובר בנמלה אדומה-כתומה שעוקצת ומזיקה לאדם ולטבע. אנחנו בחברת אלעד הדברה וגינון מציעים מגוון פתרונות להדברה מקצועית של נמלת האש שנמצאת בקרבתנו כל ימות השנה, ובעיקר בתקופת הקיץ.

"אורחת" לא רצויה מדרום אמריקה

קנים רבים של נמלת האש נמצאים מחוץ לבית, בעיקר בקרבת הצומח - בגינות, מדשאות, עצים, שיחים ועוד. בחודשי הקיץ, בחיפוש אחר לחות ומזון. נמלות האש פולשות גם לבתים ומהוות מטרד רציני.

מקורה של נמלת האש בדרום אמריקה. היא החלה להתפשט בעולם בעקבות הסחר בעצים, שבהם נמצאים קנים של נמלי האש. כך היא הגיעה גם לישראל. נמלת האש היא "אורחת", כזו שלא כיף לארח. נמלת האש נצפתה בישראל לראשונה בשנת 2005 באזור עמק הירדן, ומאז היא מתפשטת גם אצלנו באמצעות עצים וצמחים (שבבים, גזמים וגזרי עצים, עציצים ואדמה) שעימם נודדות הנמלים ממקום למקום.

עקיצה שגורמת לכוויה

גודלה של נמלת האש, שצבעה אדום-כתום, הוא באזור 1 מ"מ. המלכה מגיעה עד לגודל 5 מ"מ.ולמרות גודלה המזערי, הנזק שגורמת נמלת האש הוא רב. בניגוד לנמלים הרגילות והמקומיות העקיצה של נמלת האש כואבת מאוד ויוצרת על העור כוויה שיכולה להישאר מספר שעות וימים.

למקרה שנעקצתם: לשיכוך הכאב והצריבה ניתן למרוח משחה מתאימה ולדאוג לקירור המקום. מומלץ לחטא את מקום העקיצה למניעת זיהום אפשרי. חלק מהאנשים עלולים לפתח תגובה חריפה כתוצאה מהעקיצה, ויזדקקו לטיפול רפואי. נמלת האש פוגעת לא רק באדם, אלא גם בחיות הבית, המשק וחיות הבר, וגם בצומח. הפגיעה שלהן עלולה להפר את האיזון המקומי בטבע באזור בו שהו ופגעו.

תוכנית מדינית להכחדת נמלת האש בישראל

כאמור, הנמלה הקטנה והתמימה נחשבת לפולשת מאוד לא רצויה, שבישראל ניסו להילחם בה בחורמה. סמוך לזיהוי של נמלת האש לראשונה בישראל, הוקם בארץ בתחילת שנת 2006 צוות מיוחד שכלל נציגים ממספר משרדים וגופים במטרה להכחידה.

בין הגופים: המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, שגיבשו תוכנית שמיושמת, אך עדיין לא מביאה לתוצאות מיטביות – נמלות האש עדיין שוהות בקרבנו, והן עדיין נצפות תדיר באזורים רבים בארץ, מצפון ועד דרום, ומציקות.

נפרדים לשלום מנמלי האש המזיקות

אז איך ניפטר מנמלי האש הלא רצויות? באמצעות הדברה מקצועית ויעילה. בישראל קיימים כשישה תכשירים מאושרים המיועדים להדברת נמלת האש. התכשירים הם גרגיריים, ומכילים פיתיון רעיל, אותו אוספות הנמלים לקן. כך, הפגיעה בנמלים מופנית לא רק לפועלות אלא גם למלכה, כשהמטרה לדלל את אוכלוסייתן עד הכחדתה באזור ההדברה.

כדי שלא יציקו לנו יותר, מומלץ להזמין מדביר להדברת נמלת האש הקטנה והלא נחמדה. אנו באלעד הדברה וגינון מבצעים פעולות הדברה מקצועית בנמלי אש. הטיפול נעשה בשטחי הגינה והחצר שליד הבית, ובמידת הצורך גם בתוך הבית עצמו, כשהמטרה – לסלקן מהאזור שלנו.