"שיירות" של נמלים קטנות ופעילות היא בעיה בכל בית או מקום בו נמצא מזון. הנמלים נחשבות לחיות חרוצות מאוד, ולכן כמעט בלתי אפשרי להיפטר מהן "לבד", בשיטות רגילות. פנייה למומחים להדברה מקצועית תבטיח לכם בית נקי מנמלים, בשיטות יעילות, אקולוגיות וטבעיות.

הדברת נמלים

איך אומרים "ביי" לנמלים?

בישראל יש מאות מינים של נמלים. הן קטנות ואולי נראות תמימות, אבל הן מתרבות במהירות, ואוהבות להשתלט בהמוניהן על האוכל שלנו, ולעיתים הן מזיקות.

נוכחות הנמלים בקרבת בני האדם אינה נעימה. לא במפגש מקרי ליד האוכל שלנו, ובטח לא כשפוגשים נמלה ארסית ועוקצת.

אנו בחברת אלעד הדברה וגינון מציעים שירותי הדברה מקצועית, טבעית וידידותית לסביבה, שתסייע לכם להגיד "ביי" לנמלים במהירות.

אוהבות אוכל מתוק ומזמינות לסעודה את שאר החברות

הנמלים הינן חרקים בגודל 1-5 מ"מ, המתגוררות במושבות ובקנים. יש להן שלושה זוגות רגליים, ומחושים, וגם זוג צבתות לאחיזת מזון וללחימה. בקרב הנמלים יש חלוקת תפקידים: מלכה, זכרים, פועלות וחיילות.

המלכה היא היחידה המתרבה בקן. תפקידם העיקרי של הזכרים הוא הפריית המלכה. הפועלות עוסקות באיסוף מזון ומים, טיפול בקן, במלכה, ובביצים. אגב, רוב הנמלים שאנו נתקלים בהן ביומיום הינן פועלות. לעיתים יש גם חיילות, שתפקידן להגן על המלכה והפועלות.

בעונת ההזדווגות המלכות והזכרים מתחילים לעופף, ומזדווגים תוך כדי תעופה ב"מעוף הכלולות". הזכרים מתים זמן קצר אח"כ. תאי הזרע נאגרים לשנים בקרב המלכות, כך שהפריות חוזרות מתאפשרות ללא הזכרים במשך שנים אחר כך.

לאחר המעוף, הנקבות המופרות מאתרות מקום להקמת קן חדש, שם יטילו ביצים, ושממנו תצאנה עשרות נמלים חדשות לעולם. משך חייה של מלכה – כ-30 שנה. נקבות-פועלות חיות 1-3 שנים, וזכרים – מספר שבועות.

הנמלים מוצאות את מזונן בטבע, אבל כידוע גם בקרב שאריות אוכל של בני אדם, או מזון  מאוחסן ונגיש. הן אוהבות במיוחד מזון מתוק ועשיר בפחמימות/עמילנים.

הנמלים מתקשרות באמצעות פרומונים ומשאירות מסרים לחברותיהן. כך למשל, נמלה שמצאה מזון, מסמנת את המסלול אליו באמצעות פרומונים (חומרי הפרשה בעלי טעם וריח), וקוראת לחברותיה להגיע. זו הסיבה שאנו נתקלים ב"שיירות" מבאסות של נמלים בקרבת מזון.

עוקצות, נוגסות ומשחיתות – למה חשוב להיפטר מהנמלים?

הימצאות נמלים בקרבת בני האדם והמזון שלנו אינה נעימה. חוץ מזה, חלק מן הנמלים גורמות לנזקים של ממש, כולל בריאותיים.

הנמלים המוצאות דרכן למזון שאנו מאחסנים משחיתות אותו, עד שאין אפשרות לאכלו. ישנן נמלים האוספות תוצרת מהשדה בכמויות גדולות, ובכך מזיקות לחקלאות.

נמלים אחרות, מתגוררות בתוך רהיטים ומוצרים מעץ ו"נוגסות" בהם עד הריסה, בדומה לטרמיטים. המזיקות מכולם הן נמלים ארסיות כמו "נמלת האש" או נמלים אוכלות אדם, העוקצות וצורבות וגורמות לנזק, מאלרגיות לעקיצה שמצריכות הגעה לבית החולים, ועד פגיעה בקרנית היכולה לגרום לעיוורון.

הדברת נמלים מקצועית במגוון שיטות

חברת אלעד הדברה וגינון, בעלת ותק ורישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה, מציעה פתרונות להדברה מקצועית של נמלים. מדובר בהדברה אורגנית ואקולוגית עם חומרים ידידותיים לסביבה, טבעיים ולא רעילים.

כיצד אנו עושים זאת? חריצותן הרבה של הנמלים אינה מאפשרת הדברה בפעולת ריסוס רגילה ופשוטה. הנמלים מתרבות בקצב שיא, ולכן יש לנקוט בפעולה מורכבת על מנת להיפטר מהן.

הפעילות שלנו כוללת שני שלבים עיקריים. הראשון, ריסוס ראשוני של קני הנמלים וסביבתן. והשני, פיזור ג'ל פיתיון רעיל לנמלים בקרבת הקן. מפזרים את הג'ל במסלולי ההליכה של הפועלות המאתרות מזון, הן נושאות אותו עימן עד לקן ומסייעות לחיסול יושביו.

ההדברה המקצועית שאנו מציעים תסייע לכם להיפטר מהנמלים. אבל כדי שהתוצאות תהיינה מושלמות, יש לנו אליכם טיפ חשוב. לפני הדברת נמלים מקצועית יש לדאוג למספר פעולות מקדימות, להצלחה מרבית של הטיפול:

איטום כל הסדקים בבית שדרכם מגיעות נמלים מן החוץ.
שמירת משטחי עבודה ושולחנות נקיים מאוכל ומפירורים.
אחסון מזון בקופסאות אטומות.

בהצלחה!