שילוב אלמנטים מקוריים בעיצוב הגינה: אבני טוף, חלוקי נחל ומסלעות לגינה

בכל תהליך עיצוב גינה, משתתפים כמה וכמה אלמנטים ההופכים את הגינה לקסומה ומעניינת יותר. תכנון גינה מעוצבת עם אלמנטים בלתי שגרתיים דוגמת סלעים, חיפויי אבן, אבני מדרך ואבני טוף יוצר מסגרת מעניינת לחצר או לגינה עצמה, ומשדרג את מראה הגינה במינימום תקציב ומאמץ.

לא לחינם מקובל לומר שחיפויי האבן, חלוקי הנחל והמסלעות הם הסוד של כל מעצב גינות מקצועי. להבדיל מדשא או מפרחים, מסלעות האבן תורמות ליצירת שטחים מרהיבים ודקורטיביים במינימום עבודה, ואינם מצריכים כלל השקיה. במדינה שחונה כישראל מדובר בפרט משמעותי ביותר.

מגוון עצום של עיצובים בהינף יד

חלוקי הנחל ואבני הטוף הם בין האלמנטים הדקורטיביים הנפוצים ביותר לעיצוב גינות וחיפוי קרקע. באמצעות אבני טוף וחלוקי הנחל ניתן ליצור מגוון עיצובים בגינה, בחצר או במרפסת בקלות רבה.

על ידי מעט יצירתיות, ניתן לטפח שבילים בצורות שונות, מדרכות, גבולות בחלקים שונים בגינה, לתחום קטעים מסוימים שברצוננו להפריד, לכסות שטחים במקום לשתול צמחים חדשים ועוד.

הטוף הוא הסלע הפחות מוכר לחיפוי הקרקע, אך יתרונותיו רבים. אבני הטוף הן למעשה מסלעות וולקניות אווריריות וקלילות. תכונת הקלילות שבהן הופכת אותן לאידיאליות לחיפוי גינות ומתאימות ביותר עבור גננים המעוניינים לחסוך בהוצאות ההשקיה.

האבנים מגיעות במספר צבעים: שחור, צהוב ואדום (עם אפשרות לשילובי צבעים מעניינים) ובמגוון גדלים.

הגדלים והצורות השונות של האבנים וחלוקי הנחל מתאימים לפיזור כמות שהם על הקרקע ליצירת משטחי דריכה דקורטיביים, או לחילופין בתוך אדניות מעניינות כשכל אחד מהם מתמזג באופן הרמוני עם צבעי הפרחים.

גינה פורחת ובריאה יותר

בנוסף ליתרונות שהזכרנו עד כה, השימוש בחלוקי הנחל, באבני הטוף או במסלעות למיניהן מונע חדירה של גשמים ורוחות אל שטח הצמחיה, וממילא מסייע לצמחים ולפרחים לגדול טוב יותר.

בשטחים אותם בחרנו לחפות עם מסלעות או חלוקי נחל, יהיה עלינו לפרוש תחילה בד פלריג כבסיס ומצע על מנת לבודד את הצמחיה משטח החיפוי.

כך נוכל לזכות במספר יתרונות: להשקות אך ורק את השטחים הצומחים, ובכך להפחית משמעותית מהוצאות תחזוקת הגינה וצריכת המים.

לסיכום, גינה מעוצבת המשלבת אבנים לחיפוי היא הרבה יותר משתלמת מכל הבחינות. הערך העיצובי שהיא מביאה עימה, יחד עם קלות התחזוקה והחסכון במים, הופכים אותה לבחירה האולטימטיבית בקרב בעלי בתים פרטיים ומעצבי גינות.

מעוניינים לדעת איך לשלב חלוקי נחל ואבנים דקורטיביים בגינתכם? פנו אלינו ונשמח לעזור.