יתרונות מערכת השקיה ודישון אוטומטיות בגינה

כל גינה מטופחת ומרהיבה הנגלית לעינינו, נוצרה כתוצאה מחשיבה מעמיקה על תכנון ועיצוב הגינה ובין היתר גם ממחשבה על מערכת השקיה מתאימה. מערכת השקיה היא למעשה מערכת צינורות המפוצלת לפי נקודות שונות ברחבי הגינה, שמטרתה לפזר את המים והדשן באופן מבוקר בהתאם לצרכי הגינה.

על תכנון מערכת ההשקיה בגינה, להעשות בהתאם לתנאי השטח, לסוג הגינה ולצמחיה, על מנת להוביל להתפתחות הגינה בצורה טובה, בהתאם לצרכי כל צמח וצמח. בדיוק כשם שאנו מתחזקים את ביתנו, כך יהיה עלינו להשקיע בבניית מערכת השקיה ודישון כדי שהצמחיה תקבל כל צרכה.

להלן יתרונותיה של מערכת השקיה ודישון אוטומטית בגינה:

פיזור מבוקר של דשן ומים

מערכת השקיה איכותית המתוכננת באופן מקצועי, תוביל לפיזור מתאים של מים ודשן על כל אחד מן השתילים בגינה. כיום, מקובל לתכנן את מערכת ההשקייה כמערכת אוטומטית המבוקרת על ידי מחשב, על מנת לעמוד את אופי ההשקיה וזמניה. מערכת השקיה אוטומטית תדאג לפזר את הדשן והמים בכמות מתאימה ובזמן קבוע על כל אחד ואחד מהצמחים, ובכך תהפוך את גינתכם לחזקה ובריאה יותר.

חסכון במים

מערכת השקיה אוטומטית תסייע לווסת את זרימת המים לצמחים, וכך למנוע בזבוז מים יקר. בישראל, בה משאב המים נחשב לאחד המשאבים הנדירים והחיוניים ביותר, יש להשקיע מחשבה מעמיקה על מרווחי ההשקיה המתאימים ביותר לכל צמח כדי למנוע בזבוז מיותר.

נביא דוגמא על מנת לסבר את האוזן: השקיה רגילה באמצעות צינור, אינה מותאמת לצרכי כל עץ וצמח ועשויה להיות מועטת מדי עבור צמח אחד ורבה מדי עבור אחר. מערכת השקיה אוטומטית לעומת זאת, מאפשרת להשקות כל צמח בכמות המים הנדרשת לו במרווח זמן מתאים.

כך למשל, צמח צעיר וטרי שזה עתה נשתל נזקק להשקיה מדי פעם בפעם, אחת למספר שעות. עץ גדול ובוגר לעומת זאת, נזקק להשקיה לעיתים רחוקות יותר ודווקא תדירות זו היא המתאימה עבורו ביותר. התקנת מערכת אוטומטית פותרת בעיות אלו – היא מאפשרת להתאים את המערכת לכל אחד מהצמחים בגינה וכך מונעת בזבוז מיותר של מים.

חסכון בזמן

רוב מערכות ההשקיה הממוחשבות מופעלות באמצעות מחשב המווסת את לחץ המים, ואינו דורש מעורבות כלשהי של בעל הגינה בתהליך. מרגע התקנת המערכת הממוחשבת, אין צורך להשקיע בהשקיה ובדישון הגינה. הבקר שולט על כמויות הדשן והמים המדויקות הנדרשות לצורך צימוח טוב ואיכותי.

מניעת מחלות ונזקים לקרקע

תכנון מערכת השקיה איכותית, כוללת בתוכה גם את תכנון מערכת הדישון. כיום, רוב בעלי הגינות בישראל נעזרים במשאבת דישון אוטומטית, המזריקה דשן לקו המים באופן קבוע ובכך מונעת נזקים עתידיים לקרקע ומחלות הנגרמות עקב זרימת דשן בלתי מבוקרת.

התכנון מחייב מחשבה על אמצעי הגנה שונים שימנעו את זרימת הדשן למי השתיה בבית או לקרקע באופן בלתי מבוקר. צוות אלעד הדברה וגינון בעל ניסיון רב בתכנון מערכות השקיה וגינון עומד לרשותכם כדי שתוכלו לוודא שאמצעי ההגנה למניעת זרימה חוזרת מותקנים כראוי בגינתכם.

מעוניינים להתקין מערכת השקיה ממוחשבת ולחסוך בזמן וטרחה? אנו מזמינים אתכם להתקשר ולקבל פרטים כבר היום.