Fresh spring green gras

ההבדל בין דשא סינטטי לדשא טבעי

עולם אדריכלות הנופים הוא עולם בעל ערב רב של משקעים עיצוביים ונישות עיצוביות. הרצון שלנו להפוך את הגינה לטבעית ומרשימה יותר עוברת בין היתר גם בתחום הירק והצמחייה ודורשת ממנה לא מעט.

אחת הדרישות המרכזיות הנובעות בעיקר מהדשא, צמחיה הבאה לידי ביטוי כחלק הארי והחשוב ביותר בגינה הפרטית יוצרת צורך חדש של אותנטיות ומראה טבעי יותר מכפי שנראה ונלקח בחשיבותו בעבר.

אבל האם זה בהכרח אומר שרעיון הדשא הסינטטי הולך ונעלם והאם הדשא המלאכותי יכול לעמוד אל מול המראה החזותי המרשים של חברו הטבעי.

האם קיימת דרך קלה יותר להבין את ההבדלים, ההשלכות והכדאיות של סוגי הדשא השונים עבור הלקוח והחצר הספציפית וכיצד נדע כיצד לבחור את סגנון הדשא והצמחייה המתאימים ביותר עבורנו ועבור הגינה שלנו?

מהו דשא טבעי ומה ההבדל בינו לבין העשבייה "הפראית"?

דשא טבעי ועשבייה פראית הינם צמחים הנקראים צמחים "חד תאיים", כתוצאה מהתא הבודד של הצמח. הדשא צומח כתא בודד ויחיד ואינו מפרה או ניתן להפרייה כמו צמחים רב תאיים אחרים.

משפחה זו תורמת לגינות וחצרות לטובת נוי בלבד ויש דאוג לטיפול צמוד ברמה יומיומית למניעת צמיחת פרא, התרבות חרקים ומזיקים ומחלות הנובעות כתוצאה מזיהומים סביבתיים במקרים של דשא הגדל פרא.

דשא פראי צומח על סוגי אדמה שונים לאחר הגשמים ועל אף שזה גדל ומוריק בכוחות עצמו , היכולת שלו לשמור על מראה אסתטי מצטמצם לעונות הסתיו והחורף בלבד, בשונה מדשא נוי שניתן לתחזוקה ושמירה על מראהו הירוק לאורך כל עונות השנה.

כיסוח הדשא בין אם מדובר בדשא נוי או דשא פרא, נדרש למניעת התרבות חרקים ונזקים למערכת הצינורות והאינסטלציה.

כיצד שותלים דשא סינטטי ומהי חשיבות בדיקת האיכות?

דשא סינטטי נפרס בצורת שטיח וניתן למצוא כמה וכמה סגנונות וסוגים שלו בחנויות ורשתות השיווק בתחום הגינון ועיצוב הגינות.

דשא סינטטי משתנה במחיריו על פי המרקם והאיכות הנמדדת בכל נושא המזיקים והעמידות בפני תנאי מזג האוויר השונים. דשא סינטטי איכותי יהיה עמיד ביותר בפני מזיקים, כמו: מכרסמים, חרקים ואף בעלי חיים.

כיצד מותקן דשא טבעי?

דשא טבעי נשתל באופן נקודתי ובאזורים מסוימים הנבחרים על פי בדיקה מקדימה של הקרקע ויכולת קליטת הדשא באופן עצמאי אל תוך הקרקע.

השתילה מתבצעת על ידי שתילה של מרבדי דשא המתפרסים בחרבי הגינה ומשתרגים באדמה מתוך הנטעים ההתחלתיים.

האם דשא טבעי מותקן באותה מהירות בה מותקן הדשא הסינטטי?

לא. דשא סינטטי נפרס ומותקן בצורה של שטיח ותוך זמן קצר של בין יום ליום וחצי בהתאם לגודל השטח ואילו הדשא הטבעי דורש כמה שבועות לצמיחה, התפרסות והשתרשות איכותית וחזקה בתוך האדמה.