אדניות פיברסטון הפכו לפופלואריות מאד בענף הגינון ובכל מה שקשור לגינון במיכלים בשנים האחרונות. הפיברסטון מורכב משילוב של פיברגלס ואבן ,למעשה חומרים אלה הופכים אותה לקלים ולנוחים מאוד לעבודה .

אדניות הפבירסטון דחקו לגמרי את מכלי האבן ואדניות העץ שהיו מקובלות מאד בקרב גננים וחובבי גינון כאשר השימוש בהם היה פופולארי מאד בגינות גג , לובאים , מרפסות , גינות קרקע כניסות למבנים ועוד .

למיכלי הפיברסטון מראה עשיר וייחוד , כאשר ניתן למצוא בשוק עשרות דוגמאות שונות של גדלים וצבעים שונים אשר נותנים לגננים ולחובבי הגינון תווך רחב של אפשרויות שילוב צמחייה במקומות שונים ומגוונים, היא עמידה בפני תנאי מזג אוויר שונים וקלה באופן יחסית לשאר הכלים המצויים בשוק.

fiverston1

plastic5

 

מה חשוב לדעת לפני השתילה :

אז הגענו לרגע שבו אנו מחליטים לשלב אדנית במרפסת , בגינה או בגג , בחרנו צמחייה ואנו עומדים בפני שלב השתילה .

טרם שלב השתילה ישנם מספר עקרונות חשובים שעלינו לדעת ולבצע על מנת שנוכל להנות מאדנית פורחת ומשגשת לאורך זמן , הליך נכון של שתילה והכנה מקדימה ימנע מאיתנו עבודה כפולה בעתיד ועוגמת נפש .

איטום וייבוש 

ראשית, נבחר חומר איטום קר כמו למשל : גומי גג , סיכה , מסטיק גום ( חומרים שניתן להשיג בכל חנות טמבור ) נשטוף היטב את את האדנית מחול ואבק נחכה לייבוש ונתחיל בעבודת האיטום תוך כדי מריחה של חומר האיטום בכל החלק הפנימי של האדנית תוך דגש של מריחת שכבה עבה באזור החיבורים , נחזור על פעולה זו ונחכה לייבוש בהתאם להנחיות יצרן החומר ולתנאי מזג האוויר באותו יום .

ניקוז מקצועי 

לאחר מכאן נתחיל בפועלת ניקוז האדנית , הצורך בניקוז אדנית הינו הכרחי ומטרתו למנוע ריקבון מעודף מים ולחות יתר שתורמת רבות להופעת מזיקי גינה , להפתעתנו הרבה , רוב מקרי המוות בצמחי הבית הינו מריקבון שורשים ומהשקיית יתר ולא מחסור השקיה כמקובל לחשוב .

מטרתו של הנקז היא לנקז את האדנית בצורה מקסימלית ולדאוג שעודפי המים יזלגו אל מחוץ לאדנית ולא ירקיבו את השיח,העץ או הצמח הנחמד ששתלנו בפנים , אם מדובר באדנית בודדת אפשר להסתפק בקידוח של חור בתחתית האדנית בקוטר של 20 מ"מ , אם ברצננו להניח מספר רב של אדניות לדוגמא בגג או מרפסת , עלינו להשתמש בנקזים וליצור קו ניקוז אחיד אשר יחבר בין כל האדניות וינוקז בסופו למקום מוסדר .

השלב האחרון והלא פחות חשוב הוא הנחה של אבן גרוסה כלשהי לדוגמא טוף או חלוקי נחל בקרקעית האדנית מעל גובה הנקז ליצירת שכבה אחידה שתיצרו עברנו מאין מסננת שתמנע משורשי השיח או העץ שנשתול לחסום את הנקז ולשבש את פעילתו .

בשלב האחרון יש למלא אדמה גננית עד הגובה הרצוי ולהתחשב בעובדה שלאחר השקיה רוויה האדמה תשקע ונפחה ירד בממוצע בין 10-20 אחוז .

כעת לאחר שביצענו עבודת הכנה טובה וקפדנית מה שנותר לנו הוא להנות מצמחייה בריאה יפה ומשגשגת לאורך זמן .

fiverstone3

 

fiverston2

 

הכנת אדניות פיברסטון לשתילה .

בחירת אדנית מתאימה

 

קידוח חור ניקוז

 

הכנסת נקז ( צד פנימי )

 

הכנסת ניקוז ( צד חיצוני)

 

איטום אדנית

 

הנחת אדניות וחיבור למערכת הניקוז

 

הנחת אדניות וחיבור נקזים לצנרת

 

שתילת אדניות

 

שתילת אדניות