כריתת עצים בסביבה אורבנית הינה עסק מורכב ומוטב שאנשים מקצועיים עם הידע הדרוש יבצעו את הכריתה או הגיזום.
לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מתוסכלים מעץ מסוים בגינת הבניין המשותף או בגינתנו הפרטית ותוהים כיצד עלינו לנהוג , האם לכרות את העץ לחלוטין? האם לגזמו מעט ? האם מותר בכלל לכרות אותו ומה התהליך הנכון והרצוי .

אישור טרם כריתת עץ

החוק בישראל לגבי כריתת עץ הינו חוק מחייב וברור , כל הליך של כריתת עץ מחייב אישור של הרשות המקומית והינו חייב להיות בכתב.

כריתת עץ ללא אישור מתאים מסכנת את הכורת ואת בעל הנכס בעבירה פלילית.

הטענה הידועה שהשטח הוא שטח פרטי והעץ נשתל על ידי בעל הנכס, היא טענה שאין לה שום בסיס מכיוון שכל עץ הינו באחריות קק"ל והרשויות המקומיות וכן ההליך מצריך בירוקרטיה מסודרת .

אדם אשר מחליט לכרות עץ ללא אישור מסתכן בקנסות כבדים שיכולים להגיע עד 30,000 ש"ח.

התנהלות מול רשויות מקומיות

כאשר נפנה לעירייה, עם סיבה מוצדקת, יגיע אדם מוסמך ממחלקת גנים ונוף ויבחן את הטענה לעומק , במידה ויראה לנכון שהסיבה מוצדקת תוך זמן קצר יתקבל אישור מסודר.

ברוב המקרים סיבות מוצדקות מקבלות אישור .

בחירת בעל מקצוע מתאים

לפני שאתם מזמנים כורת וודאו כי התהליך יעשה באופן מסודר ונכון , בדקו אם הכורת בעל תעודה ורקע מתאים , וודאו כי הוא מבוטח בביטוח שמכסה פגיע ברכוש ופגיעה בנפש , בקשו ממנו ליווי בהשגת אישור מתאים ותוכלו לצאת לדרך בראש שקט.

כריתת עץ

סיבות עיקריות לכריתת עץ

כריתת עץ הינו צעד חריף ונבחר בו רק במקרים קיצוניים כאשר אין חלופה אחרת, שיקול זה נובע מתוך רצון של שימור הטבע והעצים כחלק אינטגרלי מהם.

מקרים רבים של חוסר הכרת העץ או חוסר תכנון מקדים תביא אותנו לכריתת עץ מרהיב וזאת מכיוון שאופיו של העץ לא נלקח בחשבון בעת השתילה .

שתילת עצים כמו פיקוסים ואקליפטוסים בסמוך למבנה או שביל היא טעות חמורה , עצים אלה ורבים אחרים בבגרותם מגיעים לגובה עצום אשר מסכן חוטי חשמל , חלונות , גגות רעפים וכו'.

בנוסף לכך עצים בוגרים משרישים חזק באדמה ועלולים להרים מרצפות , שבילים , לפגוע בצינורות תת קרקעים , תעלות מים ואף לסתימות .

סיבה נוספת לכריתת עץ היא מחלות ומזיקים אשר מחסלים את העץ כדוגמת חדקונית הדקל שפוגעת בעצים רבים ממשפחת הדקליים , במקרה כזה ראשית ננסה להילחם במחלה או במזיק ורק במידה והטיפול כשל נאלץ לכרות את העץ .

בחירת בעל מקצוע מתאים

לפני שאתם מזמנים כורת וודאו כי התהליך יעשה באופן מסודר ונכון , בדקו אם הכורת בעל תעודה ורקע מתאים , וודאו כי הוא מבוטח בביטוח שמכסה פגיע ברכוש ופגיעה בנפש , בקשו ממנו ליווי בהשגת אישור מתאים ותוכלו לצאת לדרך בראש שקט.

למה אנחנו ?

אלעד הדברה וגינון הינו עסק ותיק ובעל מונטין רב ,  הצוות שלנו בעל הסמכות הדרושות ומכוסה בביטוחים הדרושים.

שירותינו ניתנים בכל רחבי הארץ, גם בתנאי שטח מורכבים וגם במקרי חירום 24/7.

אנו עובדים בצורה יסודית ומקצועית באמצעות צוות מיומן ומיכשור מתאים.

בנוסף לכך אנו נותנים ליווי וייעוץ ראשוני בהוצאת אישור ללא עלות.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=a7dWYqFB1Gc[/embedyt]

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=h0wIKENfruo[/embedyt]

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=mMKhalaZl54[/embedyt]

dekel clean 1
dekel clean 2
dekel clean 3